Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 20.12.2013 klo 20:00

Agilitypulina 4

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 53

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 11:29  
+
0
Mä olen ollut ihan innoissani suunnittelemassa juoksukontakteja pennulle ja helmikuussa menenkin kuuntelioppilaaksi juoksarisemmaan. Eilen kasvattajan treeneissä muutama vanhemman koiran omistaja kuitenkin jutteli juoksareista ja totesi, etteivät ikinä suostuisi opettamaan (tai siis lähinnä käyttämään) isoille, nopeille koirille juoksareita - 2o2o:lla saa edes sen pari sekuntia lisäaikaa itselle. Itse aloin tietysti heti miettiä ja pohtia asiaa, enkä enää tiedäkään olisiko juoksarit niin hyvä idea - olen muutenkin aivan toivoton ohjaaja! No, onneksi napero on vasta 7kk, ehdin hyvin käydä semmassa katsomassa ja kuuntelemassa, ajatustyö asian suhteen alkaa sitten sen jälkeen...

Teettekö te muut aksailijat itse jotain treenejä helpottamaan agilityä? Harkitsen vakavasti itse jonkinlaisia tanssitunteja, zumbaa tms. helpottamaan oman kropan hallintaa ja toivottavasti parantamaan ohjauskykyä. Tällä hetkellä on vähän sellainen fiilis, etten ymmärrä miten huonosti ihminen voi osata käyttää kroppaansa, hallita käsiä ja jalkoja, kropan suuntaa jne. Eilinen oli taas järkyttävä palautus todellisuuteen :ttou:

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 12:46  
+
0
^Tottahan se on, että nopealla koiralla juoksukontaktit tarkoittavat sitä, että ohjaukset täytyy suunnitella vähän eri tavalla kuin pysäytyksillä, eikä ne ole ehkä paras vaihtoehto hitaahkolle ohjaajalle ja nopealle koiralle, jos haluaa tehdä nollaratoja kolmosissa. Mä aion kyllä silti aloittaa juoksareilla pennun kanssa, ja miettiä sitä ohjausongelmaa sitten myöhemmin. Ne käännöksethän opetetaan erikseen joka tapauksessa, eli ongelmaksi muodostuu jotkut takaakierrot, jotka on suoraan kontaktien jälkeen. Takaakierrot taas voi opettaa varmoiksi myös suullisesta käskystä monelle koiralle, ei varmaan ihan kaikille tosin. Mulla vaan sattuu olemaan siitä hyvä tilanne, että on kaksi juuri juoksarit koirillensa opettanutta auttamassa koulutuksessa. Ja voihan ne 2on2offit sitten opettaa myöhemmin, ne on kuitenkin helppo opettaa koiralle kuin koiralle. Toisin päin onkin sitten vaikeampi.

Jotenkin on muutenkin vähän fuskausta jättää koira odottamaan sinne kontaktille, että itse pääsee oikeaan paikkaan :D Kyllähän sitä näkee paljon, ja itsekin niin teen välillä, mutta ei se kovin sujuvaa rataa ole, jos koira yhtäkkiä pysähtyy kolmeksi sekunniksi odottamaan ohjaajaa. Pitäisi pystyä välttämään tämä suunnittelemalla ohjaukset oikein. Mulla nyt ei tosin ole kuin minikoira, eli hyvä mun on sanoa. Varmaan makseissa on vauhdit niin kovia, ettei tota voi oikein välttää.

Meidän seurassa on jotain fysiikkatreenejäkin erikseen, mutta monethan tekee itsekseen esim. pikajuoksua, viivajuoksua ja ketteryysharjoituksia. Mä teen aina välillä futiksen ketteryystreenejä, mutta ei vielä kauheasti treenata ratoja niin ei ole ollut kovasti tarvetta omalle nopeudelle. Myös jalkojen lihaskunto yleensä tukee noita nopeustreenejä ja auttaa varsinkin liikkeelle lähtöihin ja nopeisiin kiihdytyksiin. Mutta silloin pitää tehdä sitä lihaskuntoa vähän eri lailla kuin zumbatunnilla :) Oletko sä miettimässä jotain yleistä kunnon kohotusta ja kestävyyttä vai oikeasti nopeutta ohjaamiseen ja omaan juoksemiseen? Molempiin kyllä auttaa jonkun verran noi ryhmäliikunnat, mutta tota nopeutta ajatellen se ei ole paras mahdollinen treenitapa.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 12:57  
+
0
^Mulla on siis hyvä yleiskunto ja lihaskuntoa treenaan "pakon edessä" koko ajan. Viivajuoksu ja vastaavat ovat omalla kohdallani poissuljettuja, polvet eivät niitä kestä. Oikeasti koko agility on siis riskilaji mulle... Nyt hakusessa on kuitenkin laji, jolla saisi nostettua tavallaan tietoisuutta omasta kropasta, tällä hetkellä en hahmota yhtään mihin suuntaan katson, miten kädet ja jalat toimii yhtä aikaa jne. :nauru: Sellaista yleistä oman kropan hallintaa siis. Naurettiin justiin kaverin kanssa, että munkin täytyisi alkaa tehdä noita norsutemppuja ja purkkiin menoa vastaavia juttuja, joita opetan pennulle :nauru: Uskon kuitenkin, että tuo kropan hallinta ja järkevä liikkuminen radalla osaltaan vähentävät riskejä polvien satuttamiseen.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 13:01  
+
0

Angat kirjoitti:

Nyt hakusessa on kuitenkin laji, jolla saisi nostettua tavallaan tietoisuutta omasta kropasta, tällä hetkellä en hahmota yhtään mihin suuntaan katson, miten kädet ja jalat toimii yhtä aikaa jne. :nauru: Sellaista yleistä oman kropan hallintaa siis.


:shhh: Koiratanssi. Ei tarvi etes mennä niin vauhdikkaasti, että polvet on särkymävaarassa ja ohjelmaa voi suunnitella hitaammassa tempossa itselleen (ja koiralle) sopivaksi pala kerraltaan.

Juoksukontaktit ois kyllä kivat, joskaan mulla ei ole ollut "välineistöä" niiden opettamiseen. Kitalle oon opettanut 2+2 ja se pysähtyy hyvin. Rukan kanssa aikanaan aloitin mistään mitään tietämättömänä ja kouluttaja sanoi kontakteista, että kyllä se siitä sitten ajan kanssa, että menkää vaan ja niinhän me sitten tehtiin :ttou: Ja edelleen Rukan ongelmana on se, että se hyppää tosi helposti etenkin kisoissa puomin alasmenokontaktin.

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.12.2013 klo 13:05)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 13:23  
+
0
Mä en nyt pysty mistään tuloksien puolesta puhumaan kun en oikein osaa sanoa omasta vartalonhallinnastani agilityradalla juuta enkä jaata, mutta mä oon ihan yleiseen kankeuteen ja kömpelyyteen käynyt joogassa/bodybalancessa/pilateksessa ja siihen se on ainakin auttanut.
Rise to reset the world.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: AGILITYPULINA 4 - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 19:03  
+
0

Linduli kirjoitti:

Moi, haluaisin kysyä, missä mielestänne Jyväskylässä olisi parasta harrastaa tulevan koiran kanssa agilityä ja tokoa? Olen etsinyt netistä tietoa, mutta vaikea sanoa ilman kokemusta mikä olisi paras/yksi parhaista?
Kiitos jo etukäteen



En tiiä parhaista, mutta ite harrastan JAT:lla eikä mulla oo pahaa sanottavaa.JAT on siis Jyväskylässä toimiva agilityseura. Koulutukset saattaa tosin olla täynnä ja varsinkin alkeiskursseille on ilmeisesti tunkua. Yhdistyksen omaan hallia eli Jattilaa saa käyttää itsenäiseen treenaukseen kunhan koulutuksiin osallistuu tai ostaa halliin luvan itsenäiseen treenaamiseen. Puitteet on ainakin kunnossa sillä halli on iso, esteet kunnossa, treenaamaan pääsee ympäri vuoden ja itsenäisestikin pääsee tosi hyvin treenaamaan :) Toki seuran jäsenenä kuuluu myös osallistua talkoisiin eli kisatöihin, mutta musta on ollut vaan pelkästään mukavaa päästä seuraamaan samalla kisojakin.

Muita paikkoja, jotka järjestää myös agiiltykoulutusta ovat ainakin Koirakeskus Haukkuvaara (uusi, hyvä, lämmitetty halli), Taitavat tassut (pieni hiekkapohjainen halli), Laukaan koiraharrastajat (kesäisin treenit kai kaukalossa, en tiedä järjestetäänkö talvisin koulutusta). Näistä ei sen kummemmin ole kokemusta.

Itse olen ihan kyllä tyytyväinen JAT:n jäsen :)

Ja katsos, kysyit myöskin tokosta. JAT ei järjestä siis muuta kuin agilitykoulutusta (itsenäisesti pääsee toki treenaamaan ja hallilla on myös mm. tokoeste), mutta nuo muut linkkaamani järjestävät myös tokokoulutuksia. Sen lisäksi tulee mieleen myös Keski-Suomen Kennelkerho, joka pyörittää "pienen budjetin" tokotreenejä ja agitreenejä. Noihin agilitytreeneihin en ehkä osallistuisi, mutta tokot on ollu ihan ok. Kouluttajat vaihtelee, joten jos haluaa kunnon ohjausta niin ei ehkä välttämättä paras vaihtoehto. Jyväskylän tokokerho ry, löytyy myös, mutta siitä en osaa sanoa minkäänlaista kommenttia. Taitavien tassujen perustottelevaisuuskurssin olen käynyt ja suosittelen pienellä varauksella. Meille ei sopinut oikein kouluttajan tyyli, mutta olen kyllä kehujakin kuullut.

Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen :)
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 30.12.2013 klo 11:17  
+
0
Sarahia, koiratanssi on ollut mielessä ja "haavelajina", mutta jotenkin tuntuu, etten ehkä saisi siitä irti kaikkea toivomaani vielä tässä vaiheessa. Lisäksi kaipaisin treenipaikaksi tilaa, jossa on peili (=jossa näkee, mitä oikein puuhaa) eikä sellaiseen ole tällä hetkellä mahdollisuutta. Toki voisi kuitenkin jotain pikkujuttuja ja pätkiä treenailla ihan vaan tuon oman koordinaation kannalta! :hymy:

naukunen, pilateksessa olenkin käynyt (joskin tänä syksynä aikataulut eivät ole menneet yksiin). Se toki auttaa, mutta ei ehkä niinkään siihen nopeasti tapahtuvaan käsien ja jalkojen yhteistoimintaan. Ehkä pitää vaan monipuolisesti sotkea näitä rauhallisempia juttuja ja vaikka niitä tansseja normaalin lihaskunto- ja kestävyystreenin joukkoon ja katsoa, miten paketti lähtee toimimaan.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA 4 - Maanantaina, 30.12.2013 klo 13:17  
+
0

Angat kirjoitti:

Mä olen ollut ihan innoissani suunnittelemassa juoksukontakteja pennulle ja helmikuussa menenkin kuuntelioppilaaksi juoksarisemmaan. Eilen kasvattajan treeneissä muutama vanhemman koiran omistaja kuitenkin jutteli juoksareista ja totesi, etteivät ikinä suostuisi opettamaan (tai siis lähinnä käyttämään) isoille, nopeille koirille juoksareita - 2o2o:lla saa edes sen pari sekuntia lisäaikaa itselle. Itse aloin tietysti heti miettiä ja pohtia asiaa, enkä enää tiedäkään olisiko juoksarit niin hyvä idea - olen muutenkin aivan toivoton ohjaaja! No, onneksi napero on vasta 7kk, ehdin hyvin käydä semmassa katsomassa ja kuuntelemassa, ajatustyö asian suhteen alkaa sitten sen jälkeen...

Teettekö te muut aksailijat itse jotain treenejä helpottamaan agilityä? Harkitsen vakavasti itse jonkinlaisia tanssitunteja, zumbaa tms. helpottamaan oman kropan hallintaa ja toivottavasti parantamaan ohjauskykyä. Tällä hetkellä on vähän sellainen fiilis, etten ymmärrä miten huonosti ihminen voi osata käyttää kroppaansa, hallita käsiä ja jalkoja, kropan suuntaa jne. Eilinen oli taas järkyttävä palautus todellisuuteen :ttou:



Ollaan mahdollisesti menossa samaan semmaan :hymy:
Agi.fi:ssä oli juuri noi tilastot viime vuoden nopeimmista koirista ja loppujen lopuksihan kokoluokkien nopeimmilla koirakoilla ei ole ihan hirveän suurta eroa niissä nopeuksissa. Kaikissa kokoluokissa taisi nopeimmat koirat mennä sekä agi että hyppyratoja yli 5 m/s.
Jos itselle joskus vielä pentu tulee, niin itse harkitsen, että opettaisin koiralle sekä juoksu- että pysäytyskontaktit.

Mä käy silloin tällöin seuran järkkäämissä ohjaajien fysiikkatreeneissä, joissa tehdään vaihtelevasti ohjaajan liikkumista tukevia juttuja.

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 00:04  
+
0
Sori kun hyppään vähän yllä keskustellusta aiheesta, mutta enpä siihen osaisi mitään sanoakaan kun ei ole itsellä minkäänlaista kokemusta mistään agilityyn liittyvästä (vielä) :D

Mutta siis, tapasin tänään yhden ihmisen joka harrasti agilitya ja sattui voivottelemaan, että onpas kallis harrastus..
Niin siis kuinka kallista on siis harrastaa agilitya? Onko olemassa erikseen yksittäisiä agilitykursseja vai tapahtuuko kaikki agilityn harjoittelu jonkin agilityseuran sisällä? Kuinka paljon maksaa seurassa agilityn harjoittelu ja monta kertaa viikossa se on?
Olisi kiva kuulla paljonko ihmiset maksaa tästä harrastuksesta ja mihin seuraan kuuluu vai käykö pelkästään yksittäisillä kursseilla (jos niitä siis on olemassa, en vielä tiedä)? :D

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 00:35  
+
0
Hinta riippuu varmasti paikkakunnasta (pk-seutu taitaa olla kallein?) ja siitä kuinka paljon haluaa lajiin satsata. Esimerkkinä vaikkapa täällä Turun suunnalla yleisseurassa vuosimaksu noin 20e, johon sisältyy avoimet treenit ulkona ja hallikaudella 3e/kerta hallimaksu päälle, agilityseurassa n.90e/kausi ja yksityisellä sitten jo kolminumeroisia lukujakin jos säännöllisesti käy, mutta koulutus usein niissä perusteellisinta. Itse käyn sekä agiseurassa, että silloin tällöin yksityisellä. Ja myös muutamassa yleisseurassa olen jäsenenä mutta niissä käyn treenaamassa lähinnä muita lajeja.

Meillä on ollut seurassa myös noita fysiikkatreenejä ja juoksukoulua. Itse en niissä päässyt aikataulusyistä käymään. Huomasin, että mulle oli agilityn kannalta hyötyä kun kävin jumpissa ja juoksin intervalleja juoksumatolla.

Taidan olla kans tulossa samaan semmaan :) ihmettelen vaan kun ei oo mitään lisäinfoa siitä tullu...
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 00:49)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 00:39  
+
0
^^Hintahaarukka on aika vaihteleva, mutta kyllähän siihen rahaa saa tosiaan uppoamaan. Halvinta on harrastaa seurassa (itse olen vuosia harrastanut seurassa, täällä talvikauden hinta agissa olisi nyt koko talvikauden (lokakun alusta-toukokuun alkuun) kerran viikossa reeneissä käyden yhteensä 203€ ja päälle tietty seuran jäsenyys, joka on 22€/vuosi. Yksityisien kurssit ja valmennusryhmät on sitten kalliimpia ja sitten toki ihan yksityisopetuskerrat on vielä kalliimpia. Äkkiä yhden yksityisen sivuilta katsottuna kurssit maksavat n. 180€/10krt ja samaisessa paikassa valmennusryhmä 88€/4krt.

edit. Oulun seudulta nämä hinnat siis.

Niin ja minä olen harrastanut aina vaan seurassa. Ei ole mitenkään varaa repiä yksityisten hintoihin euroja.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 00:41)

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 01:46  
+
0
No ei tuo 90-203€ per KAUSI myt niin hirveästi ole kuukautta kohden.. Taisin turhaan säikähtää :jjei:

Kiitos vastauksista molemmille!

//MUOKS Eikun hetkinen, kuinka pitkä yksi kausi on? :0
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 01:48)

Hitchcock

Hitchcock
Viestimäärä: 28

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 01:49  
+
0
Vuodessa on kaksi kautta. Useissa seuroissa niitä kutsutaan sisä- ja ulkokausiksi.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 01:51)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 09:09  
+
0

Miips kirjoitti:

Niin siis kuinka kallista on siis harrastaa agilitya? Onko olemassa erikseen yksittäisiä agilitykursseja vai tapahtuuko kaikki agilityn harjoittelu jonkin agilityseuran sisällä? Kuinka paljon maksaa seurassa agilityn harjoittelu ja monta kertaa viikossa se on?
Olisi kiva kuulla paljonko ihmiset maksaa tästä harrastuksesta ja mihin seuraan kuuluu vai käykö pelkästään yksittäisillä kursseilla (jos niitä siis on olemassa, en vielä tiedä)? :D



Mun mielestä nämä vaihtelevat tosi paljon sen mukaan, millä tavoin haluat harrastaa. Ympäripyöreästi meidän alueella hinnat liikkuvat 150-400€/kausi-hinnoissa ja kalliimpaakin koulutusta varmasti saa, mikäli haluaa. Jos haluat treenata ns. hyvillä kouluttajilla (tavoitteena aktiivinen kilpailu-ura), voit kevyesti joutua maksamaan sen 25-30€/kerta. Vastaavasti sitten ns. perustreeneistä (jokun treenataan vain harrastukseksi ja omaksi iloksi) veloitetaan noin 10-15€/kerta. Yksityisissä koirakouluissa hinta vaihtelee sitten vielä lisää, ja mitä tunnetumpi ja parempi kouluttaja on, sitä enemmän saa tunnista pulittaa rahaa. Seurat pyörivät usein pelkällä vapaaehtoistyöllä, eli maksuilla katetaan käytännössä hallivuokra ja kouluttajat kouluttavat ilmaiseksi, minkä takia seuran perusryhmät ovat edullisempia, kuin kovan luokan harrastajien ryhmät ja yksityiset koirakoulut.

Itse maksan vuodessa 400€ kausikorttimaksua paikalliselle agilityhallille, jolloin saan käydä maksimissaan kaksi tuntia päivässä treenaamassa itsenäisesti. Lisäksi vielä toistaiseksi maksan perustreeneistä, ensi kesästä alkaen mahdollisesti kalliimpaa valmennusryhmämaksua, noin 150€ talvikaudesta. Kesäkausi meillä on ilmainen. Tähän päälle napsin kovemman tason irtovuoroja, joista maksan 20€ -> /kerta. Ohjatut treenit meillä on kerran viikossa ja niiden kesto on yksi tunti, joka on jaettu useammalle treenaajalle.

Kyllä tähän saa rahaa palamaan, mikäli haluaa ja rahaa löytyy. Ja tuleehan tohon päälle hieronnat, kisamaksut, lisenssit, seuran jäsenmaksut ja muut oheistilpehöörit. En mä kuitenkaan sanoisi, että tämä on erityisen kallis harrastus, kun vertaa vaikka avopuolison jääkiekkoon...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 09:10)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 09:46  
+
0

Sarahia kirjoitti:

^^Hintahaarukka on aika vaihteleva, mutta kyllähän siihen rahaa saa tosiaan uppoamaan. Halvinta on harrastaa seurassa (itse olen vuosia harrastanut seurassa, täällä talvikauden hinta agissa olisi nyt koko talvikauden (lokakun alusta-toukokuun alkuun) kerran viikossa reeneissä käyden yhteensä 203€ ja päälle tietty seuran jäsenyys, joka on 22€/vuosi. Yksityisien kurssit ja valmennusryhmät on sitten kalliimpia ja sitten toki ihan yksityisopetuskerrat on vielä kalliimpia. Äkkiä yhden yksityisen sivuilta katsottuna kurssit maksavat n. 180€/10krt ja samaisessa paikassa valmennusryhmä 88€/4krt.


Miips kirjoitti:

No ei tuo 90-203€ per KAUSI myt niin hirveästi ole kuukautta kohden.. Taisin turhaan säikähtää :jjei:

Kiitos vastauksista molemmille!

//MUOKS Eikun hetkinen, kuinka pitkä yksi kausi on? :0


Boldasin tuolta omasta viestistäni kauden mitan, johon hinnan katsoin.

Seurassa reeniryhmiin pääsyn vaatimuksena täällä on talkoiden tekeminen seuran hyväksi. Eli kisoissa yms seuran järkkäämissä jutuissa talkoilemalla kerää itselleen talkoopisteitä ja sitten kun reeniryhmiin on enempi hakijoita kuin paikkoja, niin paikat jaetaan talkoopisteiden mukaan.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 09:47)

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 09:56  
+
0
Meillä kausi on kevät/syksy eli vuodessa treenit maksaa 180e (+jäsenmaksu 20e/vuosi). Toi treenimaksu sis. ohjatut treenit kerran viikossa poislukien kesä- ja joulutauon, sekä mahdollisuuden omatoimitreeniin, kun hallissa on tilaa. Talkoovelvoite meidänkin seurassa on eli kisatöitä ryhmissä treenaavien täytyy tehdä noin yksissä kisoissa/kausi.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 31.12.2013 klo 09:57)

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 10:33  
+
0
Itse treenaan tällä hetkellä todella edullisesti, ellei seuran eteen tehdylle työlle laske hintaa. Seuran valmennusryhmässä saan treenata ilmaiseksi ja lisäksi kouluttajana saan treenata ilmaiseksi myös toisella koiralla. Lisäksi maksan aluevalmennuksesta 20 € kuussa + hallimaksu. "Tavisharrastajalle" meidän seurassa tulee treenikerran hinnaksi muistaakseni jotain 7-8 €, joka siis maksetaan koko kaudelta kerralla (kesä- ja talvikausi). Hyvillä yksityisillä kouluttajilla/valmentajilla treenit sitten maksavat 15 €-30 € kerta ryhmässä ja yksärit on sitten tietysti vielä asia erikseen. Eli hintahaitari on varsin suuri. Lisäksi tietysti tulee vielä lisenssi ja mahdolliset kisamaksut, treenikamat, hieronnat, fyssarit jne jne. mihin laitettu rahamäärä on hyvin koirakkokohtaista.

Näin vuoden viimeisesnä päivänä laitetaanpas sellaista kysymystä ilmoille, että kuinka vuosi meni ja miltä uusi näyttää?

Meidän agivuosi oli varsin onnistunut. Sumun kanssa noustiin viimein kolmosiin ja saatiin jopa ensimmäinen serti ja yksi nollavoitto. Nollia on tullut vaihtelevaan tahtiin, mutta on tullut kuitenkin. Tulevan kauden tavoitteena on päästä SM-kisoihin ja toivottavasti saada myös ne kaksi sertiä lisää eli valioitua ja tietenkin pitää itsensä ja koira terveenä. Tuloksiakin tärkeämpänä olisi saada hiottua yhteistyö saumattomammaksi, niin että tekeminen olisi rentoa, mutta intensiivistä.
Chili mummelin kanssa on pitkästä aikaa treenattu taas ihan ryhmässä, mikä on ollut varsin mukavaa mielenvirkistystä molemmille ja samalla linjalla jatketaan tulevanakin vuonna. Tavoitteena vain pitää hauskaa ja nauttia yhdessä tekemisestä!

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 10:56  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

Näin vuoden viimeisesnä päivänä laitetaanpas sellaista kysymystä ilmoille, että kuinka vuosi meni ja miltä uusi näyttää?


Kisaratoja kerittiin käymään tosi säälittävästi tänäkin vuonna, kuten viimevuonna. Rukalla 5 starttia, Kitalla 7 starttia. Kisojen vähyydestä huolimatta vuosi oli varsin onnistunut. Ruka sai kaksi puuttuvaa luvaa ja sertin kera menolipun kolmosiin ja Kita sai ykkösistä puuttuvan luvan ja sertin ja nousi kakkosiin :hymy: Jäin nyt myös hallikauden alkaessa pois ohjatuista reeniryhmistä ja reenailen vaan satunnaisesti lappalaisvuorolla agia.

Ensivuoden tavoitteet on vähän kysymysmerkkiä. Rukan kanssa himmaillaan agia. Tavoitteet tuli Rukan suhteen täytettyä. 9v suomenlapinkoiran kanssa ei ole kolmosista tavoitteita, vaikka varmaan käydään joitain ratoja höntsäilemässä. Kitan kanssa on toiveena keritä kisailemaan niin, että joskus vielä noustaan kolmosiin. Tän sitä saa kun aloittaa koirien kanssa iällä kisaamisen ja kisatahti on tätä luokkaa :nauru:

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 11:20  
+
0
Mä treenaan kesäkauden ilmaiseksi (vuosimaksu 20 €) ja talvella hinta muodostuu hallivuokrasta sillä seuralla ei ole omia sisätiloja, kolmisen kymppiä tulee kuussa hintaa neljälle kerralle. Tuo mun seura on keskittyneempi palveluskoiralajeihin eikä ole varsinainen agilityseura, meillä ei mitään kausimaksujakaan maksella. Tai vaadita esimerkiksi lisenssiä. Toisella porukalla jossa vierailen silloin tällöin on oikeastaan ihan samat menettelyt.

Rahaahan saa kyllä menemään jos haluaa, kun lähdetään vaikka siitä että mulla on yli satasen kengät ja koiralla melkein satasen takki. Pitkäikäisiä hankintojahan nuo on mutta agilitykuluja yhtä lailla.

Meillä oli hyvä ja ensimmäinen kokonainen agilityvuosi, junior opiskeli tehokkaasti esteitä ja edistyi hienosti. Vanhempi korkkasi muita kisakenttiä joten starttailemaan ei päästy vielä, mutta se olkoot nyt kevättalvella edessä.
Rise to reset the world.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AGILITYPULINA 4 - Tiistaina, 31.12.2013 klo 15:51  
+
0
Vuorisumu ja Anuapina, oletteko menossa seminaariin koirien kanssa vai kuuntelemaan? Mäkin olen jo vähän kaipaillut lisätietoa, oon jo stressanut ilmoittautumisen katoamista matkalle...

Meillä tämä vuosi on mennyt... No, ihan ok :D Vanhemman kanssa ollaan kisattu, mutta tavoitteena ollut nolla jäi haaveeksi. Edistytty ollaan huimasti, joten eiköhän se tästä. Ensi vuonna toivottavasti saadaan paketti kasaan ja noustaisi kakkosiin. Saa sitten nähdä...

Pentu on treenannut lähinnä hyppytekniikkaa ja yksittäisiä esteitä oikein hyvällä menestyksellä. Sen kanssa toiveissa on saada estevarmuutta ja päästä starttaamaan kisaura, kunhan ikää ja osaamista on tarpeeksi.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 53
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28283
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6372
Viestejä yhteensä545855
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265939
(Tilastot päivitetty viimeksi 02.06.2024 klo 00:00)